Autoliv a făcut, în medie, zece angajări pe zi în 2015

Producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, care are cinci fabrici pe piaţa locală, şi-a majorat cifra de afaceri în primul semestru al acestui an la 1,5 miliarde de lei, cu 23% peste nivelul atins în aceeași perioadă a anului trecut.

„Creşterea cifrei de afaceri se datorează proiectelor noi care s-au implementat în fabrica de centuri de siguranţă de la Braşov şi în fabrica de textile airbag de la Lugoj, dar şi prin creşterea volumelor în fabrica de volane din Sfântu Gheorghe“, explică Ionel Fierbinţeanu, managing director al Autoliv România.

Grupul auto suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 milioane de euro în a doua unitate, în Lugoj.

În 2012, Autoliv a cumpărat fabrica LRO de la Sfântu Gheorghe, În prezent, Autoliv are fabrici în Braşov, Prejmer, Lugoj, Sfântu Gheorghe şi Reşiţa, două centre de inginerie şi dezvoltare în Braşov şi Timişoara, plus un centru european de competenţe IT şi numeroase funcţii suport pentru subsidiarele Autoliv din România şi din Europa.

La finalul anului trecut compania avea în România aproape 7.000 de angajaţi, iar în 2015, doar în primele şase luni Autoliv a angajat 1.250 de persoane, cea mai mare parte a candidaţilor fiind recrutaţi pentru posturile de operator în producţie şi personal „tesa“ (din sfera personalului tehnic, economic, de specialitate şi administrativ). Însă suedezii au mai recrutat o bună parte din personal în România şi pentru centrele de inginerie de la Braşov şi Timişoara, ceea ce înseamnă că angajaţii şi candidaţii români încep să preia funcţii din ce în ce mai complexe şi în industria de producţie auto. În total, dacă am lua în discuție doar zilele lucrătoare, Autoliv a angajat anul acesta, în medie, câte zece persoane pe zi.

În condiţiile în care mulţi angajatori din acest sector susţin că oamenii potriviţi pentru joburile de care ei au nevoie sunt din ce în ce mai puţin, efortul de a angaja peste 1.000 de persoane în doar şase luni este considerabil.

Businessul Autoliv a crescut anul trecut cu circa 14%, până la 2,4 miliarde de lei, iar faţă de acum şase ani acesta s-a dublat. Pentru al doilea semestru al anului în curs Ionel Fierbinţeanu estimează că vânzările companiei vor continua cu un avans de 25% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2014.

„Motivele enumerate mai sus, susţinute de o dinamică şi mai mare a proiectelor noi în fabrica de textile airbag de la Lugoj şi de centuri de siguranţă de la Braşov, vor duce la creşterea estimată pentru semestrul doi al anului“. Printre clienţii Autoliv se numără BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler.  Autoliv este al patrulea cel mai mare exportator al României în prezent.